Po loňském úspěchu, s nímž se setkaly základy tejpování v rámci projektu Šablona 1.III/10 Inovativní vzdělávání žáků v SŠ, u studentek oboru ošetřovatel/-ka, probíhá realizace programu i letos, dokonce ve dvou skupinách.
Ve druhém ročníku studentky se začátkem školního roku nově nastoupily na odborný výcvik. Zde se setkávají i prakticky s komplikacemi, na které byly teoreticky připraveny – jak se na jejich svalovém aparátu projeví zvýšená jednostranná fyzická námaha, jak rozpoznat první známky svalového přetížení.
V rámci šablon se učí návyku, jak si od svalové disbalance ulevit, případně jak preventivně postupovat, aby k ní nedocházelo. Tedy, s čím se v rámci šablon seznámí, to mohou okamžitě aplikovat a účinky kineziotapingu ověřit bezprostředně. Jdeme sice zdánlivě proti okřídlenému “co se v mládí naučíš”, ale jeho smysl nikterak není popírán. Naopak, čím dříve si studentky osvojí metody prevence, tím méně ohrožen bude jejich profesní život.
Prvačky sice ještě na praxi nechodí, ale projekt je připraví na rizika, číhající na ně v budoucnosti. Spojí si tak úlevové metody s určitými pracovními úkony. Pracovní realita je prvačkám zdánlivě ještě dost vzdálená, ale představa uplatnění vlastních schopností působí jako významný motivační prvek pro vlastní studium.
I letos si tejpování získalo u některých takovou oblibu, že uvažují o dalším sebevzdělávání, což velmi přispěje k rozšíření možností profesního uplatnění v budoucnu. Vzhledem k tomu, že kineziotaping není jediná existující metoda, přinášející úlevu a relaxaci, máme objednány pomůcky i na další projekt jako je baňkování či různé techniky masáží.